Català

09/06/2020


Bon dia!

Sé que durant aquest trimestre, el que més heu treballat és la comprensió lectora, ja que heu fet la interpretació i la comprensió de les tasques que hem compartit amb vosaltres mitjançant el blog, de manera autònoma, sense que hi fóssim amb vosaltres per explicar-vos personalment la tasca a realitzar.

Per això, avui us porto una tasca de comprensió lectora, per tal de veure quins progressos heu fet i, també us porto una tasca de comprensió oral, perquè no ens oblidem de la interpretació i comprensió de discursos.

1. Comprensió lectora: A continuació, trobareu un text anomenat “El món de Leonardo da Vinci” que haureu de llegir amb tranquil·litat i atenció, assegurant-vos de comprendre tot allò que ens explica per tal de respondre després les preguntes tipus test que trobareu a sota. Us adjunto dos documents, d'una banda, el text amb les preguntes i, d'altra banda, el quadre de respostes per tal que feu una “X” en aquella resposta que heu triat i m'ho envieu. Si preferiu fer-ho a mà, podeu escriure en un full el número de la pregunta i la resposta que heu triat. És molt important que reviseu les vostres respostes abans d'enviar-les per assegurar-vos que no us equivoqueu posant la resposta de la 2 a la 1 o quelcom així. Només hi ha una resposta correcta per cada pregunta. Com ja sabeu, cal descarregar els documents per poder escriure a sobre.


2. Comprensió oral: L'activitat que us proposo de comprensió oral és a través d'una web en la qual, una vegada heu fet la tasca, es fa la correcció. D'aquesta manera, podreu veure en què us heu equivocat. Aspectes importants a tenir en compte en la realització d'aquesta tasca:
  • És molt important que les vostres respostes no tinguin cap falta d'ortografia, perquè si les té, les marca com a incorrectes.
  • Us aviso ja que a l'última pregunta, heu d'escriure dues paraules angleses que, si no sabeu escriure-les correctament, podeu escriure-les com us sonin a Google i aquest us trobarà resultats on podreu veure com s'escriu correctament os us posarà el missatge de “Volies dir... o Quizás quisiste decir...” i aquí us sortirà com s'escriu.
  • Quan tingueu escrites totes les respostes cliqueu a sota on diu “¡TERMINADO!”, una vegada heu clicat aquí us sortirà un missatge que us dóna dues opcions, una és “Comprobar mis respuestas” i altra és “Enviar mis respuestas a mi profesor/a”. Cal que cliqueu a la primera opció.


  • Aquí teniu l'enllaç a l'activitat, veureu que l'àudio hi és al començament de la fitxa. Cliqueu al Play i poseu atenció.

Cal que la tasca 1, és a dir, les respostes de la comprensió lectora les envieu al meu correu, al mateix correu podeu posar-me el resultat que heu tret en la comprensió oral. 

Teniu fins dilluns vinent dia 15 de Juny per enviar-me la tasca.


Una abraçada molt molt gran!



02/06/2020


Bon dia!

Avui us porto una fitxa del taller d'ortografia, treballarem les vocals o,u àtones

Aquí teniu una explicació per introduir-nos en les normes ortogràfiques de la o i u àtones.
La imatge on diu Excepcions (al costat de Casos especials) no es llegeix gaire, ja que la lletra és més petita. Si us guardeu la imatge podeu apropar-la i llegir-la correctament (botó dret: guardar imagen como).

Anem amb la tasca!
  • Fitxa 5. Les vocals o,u àtones, pàgines: 9 i 10 del Taller d'Ortografia, llibre de Català.

L’activitat 1 parteix de les vocals destacades en una oració perquè completeu una afirmació que diu que, en alguns parlars, les vocals o i u en posició àtona es pronuncien [u].

A l’activitat 2 es proposen paraules que tenen o o u en posició àtona i demana que busqueu un mot de la mateixa família que tingui aquest so en posició tònica. D’aquesta manera arribareu a la conclusió que teniu en el requadre i que heu de completar.

L’activitat 3 planteja unes oracions on apareixen paraules que cal completar amb la vocal
adequada, però a cada oració hi ha dues paraules de la mateixa família: una paraula que té
la vocal en posició tònica i una que la té en posició àtona.

A l’activitat 4 hi ha una sèrie de mots que cal completar amb o o u i que s’han de relacionar amb el tipus de paraules que exemplifiquen. D’aquesta manera es donen unes normes d’ús de les vocals o i u.

L’activitat 5 proposa que localitzeu els verbs que hi ha al text i que escriviu la primera persona del singular del present d’indicatiu, alguns exemples de present d'indicatiu són: jo faig, jo sento, jo parlo...

A l’activitat 6 heu de completar paraules amb o o u tenint en compte totes les normes que heu vist fins al moment.

L’activitat 7 us presenta una sopa de lletres on heu de buscar vuit paraules amb o o u en posició àtona.


L’activitat 8 consisteix en fer un dictat que podreu sentir al següent enllaç:

Cliqueu a sobre

Aquesta és la tasca per aquesta setmana, el dia límit per enviar-la és dilluns vinent dia 8 de Juny. Si teniu qualsevol dubte podeu escriure'm al correu i el resoldré. 

Una abraçada molt gran!



26/05/2020


Bon dia!

Aquesta setmana us presento una tasca d'expressió escrita molt interessant. Heu d'inventar una història en la qual els protagonistes principals seran els animals i la natura, per tal de trobar la inspiració i posar-nos en situació us comparteixo primer un escrit i uns vídeos que us puguin donar idees abans de començar a redactar la vostra història:


TENIR CURA DEL PLANETA

La cura de la terra és cosa de tots. Més enllà de ser una paraula. El planeta és responsabilitat nostra i hem de cuidar d’ell si volem gaudir-lo en un futur. Respirar aire pur, gaudir de paisatges nets, nedar en platges sense residus, garantir el futur de totes les espècies...és cosa de tots.
El nostre estil de vida pot ser més o menys respectuós amb el medi ambient, segons els recursos que gastem i els residus que produïm. La manera en què en desplacem, els aliments que mengem, la roba que utilitzem o el nostre consum influeix en els recursos naturals.

Una sola acció pot semblar petita, però si tots ens comprometem amb el medi ambient i el futur del planeta podem canviar moltes coses.


VISUALITZEU AQUESTS VÍDEOS:

Estic amb la natura:                                             La natura ens parla: https://youtu.be/nGMRFEsuhsc                             https://youtu.be/wTkMFSgqi1I



TENIR CURA DELS ANIMALS DE COMPANYIA

Tenir animals de companyia implica deures i obligacions.
Les mascotes han deixat de ser un simple animal de companyia per convertir-se en un membre més de la família, el qual rep el mateix amor i afecte que qualsevol altre. Al moment d'adquirir un animal és important tenir en compte que implica unes responsabilitats i el nostre total compromís per garantir el seu benestar. És important conèixer les necessitats de cada tipus d’animal domèstic, o que volem tenir a casa, i reflexionar si tindrà una bona vida amb nosaltres, si li podem oferir tot allò que necessita. Hem de ser capaços de decidir quin tipus d’animal domèstic encaixa millor amb la situació familiar o el nostre estil de vida, o si és millor no tenir cap animal a casa. En el cas que tinguem la possibilitat, hem de saber també que l'animal que ens acompanyarà ens aportarà nombrosos beneficis per a la salut.
El vincle que tenim amb els animals s’ha anat modificant al llarg del temps, generant el dia d'avui, grans moviments animalistes, el creixement de la població vegana i vegetariana, moviments de protecció i conservació dels animals, manifestacions en contra de la captivitat, i el pas de la reducció de la venda d'animals al fet d'adoptar. 
Actualment l'opció més responsable a l'hora de decidir tenir un animal a casa, comença per la seva adopció. En la nostra societat ha evolucionat també el format de les famílies, o el nombre de persones que viuen soles. En aquest context els animals domèstics han passat a ser uns grans companys, amics lleials i part de la nostra família, en especial els gossos i gats.
L’adopció d’animals és el procés de fer-se responsable d’un animal que algú prèviament ha abandonat o deixat en un refugi d’animals
Existeix un gran nombre de llocs on es poden adoptar, tant llocs físics, com refugis, com per Internet: aquests llocs web tenen bases de dades d'animals acollits per persones i grups de rescat i poden ser trobats fàcilment. A nivell internacional existeixen Petfinder.org, The Shelter Pet Project, Let's Adopt, Pet Search Party, and Adopt-a-Pet.com, etc.

Adoptar a un animal és una oportunitat per a tu i una segona oportunitat per a ell. Una oportunitat per a tu, perquè donaràs una llar i amor a un animal que ha patit l’horrible experiència de l’abandonament i, fins i tot, el maltractament, i malgrat la majoria d’animals que esperen en una gàbia ser adoptats són sociables i confiats, també els hi ha que degut a la terrible situació viscuda tenen por, si et decideixes adoptar-los podràs viure la meravellosa transformació d’un animal traumatitzat que torna a recuperar la confiança.

VISUALITZEU AQUESTS VÍDEOS

Gift:                                                                      Porta’m a casa:
https://youtu.be/3PKn0hL9aBs                         https://youtu.be/D_Rx4qZ8QRc

Kibull:                                                                 Protectora d’animals de Caldes:

https://youtu.be/AZS5cgybKcI                         https://youtu.be/NUFV7-353PI        

Una vegada heu llegit i visualitzat aquests vídeos, podeu començar amb la vostra història tot deixant volar la vostra imaginació!


Us poso alguns exemples que us puguin guiar una mica segons els vostres interessos personals:
  • Si us interessa el tema de l'adopció d'animals, podeu escriure una història en la qual el/la protagonista sigui un gos/sa, un gat/a...
  • Si us interessa la protecció de la natura, a la vostra història el protagonista pot ser el planeta Terra, o potser un riu, un mar, un bosc...
  • Si us interessa l'abandonament d'animals, podeu escriure una història en què un animal de companyia sigui abandonat per la família amb la qual viu, per quins motius, què sent l'animal. 
  • Si us interessen les protectores d'animals o santuaris d'animals, podeu escriure una història en la qual el/la protagonista sigui una persona que treballa rescatant i cuidant animals, o bé pot ser un animal que és rescatat i arriba a un santuari o protectora d'animals.
  • Si us interessa el tema de tenir un animal a casa que us faci companyia, podeu escriure una història en la qual el/la protagonista sigui l'animal o sigueu vosaltres mateixos.
Aquestes són només algunes idees que us dono, podeu fer la vostra història com vulgueu sempre que tingui relació amb els temes que us he presentat.

La redacció l'haureu de presentar:
  1. A ordinador.
  2. Ha d'ocupar un full sencer per davant (com a mínim).
  3. La lletra ha de ser ARIAL 12.
  4. Heu de posar un títol.
  5. Heu de posar el nom, cognoms, data i curs.
  6. Heu de PASSAR EL CORRECTOR abans d'entregar la redacció i corregir tots els errors. No podeu entregar una redacció sense revisar les faltes d'ortografia i la puntuació. Aquí us deixo una pàgina web que va molt bé per corregir. Quan tingueu el text fet, podeu copiar-lo i enganxar-lo en el corrector, us marcarà els diferents errors que heu fet.
Una vegada tingueu feta la vostra història, l'envieu al meu correu. Teniu fins dilluns 1 de Juny. Som-hi, inspireu-vos i que flueixi la vostra creativitat! 

🌱🌲🌼🐱🐶🐹🐰🐢🐠

Una abraçada molt gran!


18/05/2020


Bon dia a tots i totes!

Aquesta setmana us porto una tasca de gramàtica. Treballarem els determinants!

El determinant és una paraula que va davant del nom per presentar-lo (un llibre), identificar-lo (aquesta jaqueta) o quantificar-lo (quatre ratolins).

Els determinants han de concordar en gènere i nombre, és a dir:
  • Farem servir la forma femenina per acompanyar un nom femení (una casa) i farem servir la forma masculina per acompanyar un nom masculí (un avió).
  • Farem servir el singular per acompanyar un nom en singular (aquest cotxe) i farem servir el plural per acompanyar un nom en plural (aquestes persones).
Hi ha diferents tipus de determinants i ens ajuden a concretar la informació. Per exemple, puc dir: Allà hi ha un gat o Allà hi ha el meu gat. És diferent, oi? Quan dic un gat, puc referir-me a un gat qualsevol que no conec però si dic el meu gat, m'estic referint a un gat que conec molt bé.

Així doncs, de determinants trobem:


En aquest vídeo ens expliquen molt bé què són els determinants i quins tipus hi ha: 

Us comparteixo també uns exemples de determinants demostratius, possesius, indefinits i numerals.




Ara anem amb la tasca per aquesta setmana:
  • Fitxa 3. Els determinants. Pàg: 5 i 6 de l'apartat Taller de Gramàtica.

L’activitat 1 proposa que trobeu els determinants en un text i que els classifiqueu segons si són demostratius, possessius o numerals. Si cal, llegiu abans el quadre teòric amb els tipus de determinants i alguns exemples, que teniu a continuació.
A l’activitat 2 es torna a demanar que trobeu els determinants en unes oracions, però en aquest cas, ens centrem en els quantitatius. Després els heu de classificar en funció de si tenen variació tant de gènere com de nombre i fer-ne la flexió completa. Fixeu-vos especialment en els que són invariables.
L’activitat 3 planteja que completeu unes oracions amb el determinant quantitatiu escaient.
A l’activitat 4 cal fer la flexió completa d’una sèrie de determinants indefinits que apareixen
en uns sintagmes nominals donats.
Seguidament, hi ha un requadre explicatiu sobre els determinants indefinits invariables cap i gens i els contextos on apareixen. I a l’activitat 5 heu de practicar-ne l’ús.
L’activitat 6 proposa una sèrie de determinants per completar unes oracions. Un cop fet,
heu de dir si són quantitatius o indefinits.

A continuació us deixo un enllaç on trobareu una activitat anomenada: Dictaparaules:


Aquesta tasca no té relació amb la dels determinants, la proposo perquè practiqueu l'escriptura a través de la comunicació verbal, és a dir, a partir del dictat.

Res més per aquesta setmana, si teniu dubtes i/o dificultats ja sabeu que podeu enviar-me un correu preguntant i us respondré tan aviat com em sigui possible, com sempre us dic, tingueu paciència i si es tracta d'un exercici que no sabeu com resoldre, deixeu-lo en blanc i ja el fareu quan us hagi pogut ajudar.

La data límit és el dilluns dia 25 de Maig. Que tingueu bona setmana!

Una abraçada molt gran.





12/05/2020

Bon dia a tots i totes!

Aquesta setmana practicarem l'escriptura a través d'un tipus de text que us sonarà força, fins i tot ara més que mai, la notícia d'última hora!

Actualment, estem rebent notícies a totes hores, ja sigui a través de la televisió, la ràdio i/o del mòbil. Però no deixem de banda, els diaris! Aquests ja existien molt abans que aparegués tota aquesta informació digital.

En què es diferencia una notícia d'última hora de qualsevol altra notícia?

Una notícia d’última hora és inesperada, obliga a actuar ràpidament els periodistes que l’han de difondre. En canvi, una notícia que no és d'última hora, ja s'esperava i s'ha pogut redactar amb temps.


La notícia, sigui d'última hora o no, té una estructura concreta i respon a certes preguntes que cal tenir molt present a l'hora de redactar-la. Aquí us deixo una imatge que ens ho explica molt bé:



Anem amb la tasca d'aquesta setmana:

  • Tasca 4. Una notícia d'última hora. Pàg: 7 i 8 de l'apartat d'Escriptura del llibre de Català.
Us faig una breu explicació dels exercicis.
  • L’activitat 1 demana que es relacioni cada part de la notícia amb la seva definició, per això tingueu present aquesta imatge que us he compartit per saber què és un titular, què és un subtítol, etc.
  • A l’activitat 2 heu d’aplicar el nom que correspon a cada part de la notícia que trobem com a exemple.
  • A l’activitat 3 es presenten un seguit de titulars entre els quals heu de triar els que corresponen a notícies d’última hora. Una vegada els heu triat, els heu de tornar a escriure i afegir un subtítol. Penseu que el subtítol no pot dir exactament el mateix.
  • A l’activitat 4 es presenten dues fotos, d'una banda heu d'escriure un titular per a cadascuna d'aquestes i, d'altra banda, també heu d'escriure el peu de foto. Penseu que en tot moment podeu consultar la notícia que hi ha com a exemple a l'exercici 2, per tenir una idea sobre com redactar cadascuna de les parts que ens demanen.
  • A l’activitat 5 es proposa que escriviu una notícia d’última hora, situada a l’escola. Pareu atenció a les següents consignes, per dur a terme l'exercici adequadament:
  1. Com que fa molt temps que hi som casa, podeu triar entre fer una notícia d'última hora succeïda a l'escola o a casa vostra.
  2. Veureu que l'exercici us diu que la feu al full pautat que trobareu al sobre de material, com que no sé si teniu aquest sobre a casa, he decidit que la feu a ordinador (o a mà).
  3. Cal que la informació l'organitzeu seguint l'estructura de notícia (titular, subtítol, cos, imatge i peu de foto). És molt important que recordeu això. Si la feu a ordinador i teniu dificultats per afegir el peu de foto, no el poseu, no passa res, però no us oblideu de posar una imatge (pot ser qualsevol que trobeu per Google i tingui relació amb la vostra notícia).
  4. Us comparteixo la imatge de la següent graella perquè us pugui servir com a guió, no podreu escriure a sobre però podeu mirar-la i fer un breu esquema a un full sobre allò que posareu dins de cada apartat. Aquest esquema serà per vosaltres, per ajudar-vos a construir la notícia, no cal que m'ho envieu.

  5. Una vegada tingueu tota la informació preparada, podeu redactar la vostra notícia! Us recordo que teniu un exemple a l'exercici 2 que podeu tenir al davant perquè us serveixi com a model.
Quan tingueu la notícia, ja sigui feta a un document per ordinador o a mà, me l'envieu al meu correu. Aquesta setmana no poso cap tasca més de Català perquè us pugueu dedicar completament a aquesta tasca, sigueu creatius i tingueu cura de la presentació. Recordeu fer una revisió d'allò que heu escrit SEMPRE abans d'enviar-la i donar-la per acabada. La revisió és un dels punts més importants de tot treball realitzat.

Teniu fins al dilluns 18 de Maig per enviar-la.


Una gran abraçada! 😊

05/05/2020


Bon dia!

Aquesta setmana us porto una tasca de comprensió oral, ja que fa molt temps que no en fem cap. I, també, una tasca de comprensió lectora que veureu que té relació amb la tasca de matemàtiques que vam fer la setmana passada i també amb la que farem aquesta.

Recordeu que és molt important que no deixem de banda la lectura, no només ens permet endinsar-nos en històries i viure aventures des de la comoditat de casa sinó que també la lectura és la base de tot aprenentatge, una bona comprensió ens ajuda a entendre millor tots aquells continguts que treballem i que ens interessen i també ens permet moure'ns amb fluïdesa a la vida perquè textos en trobem a tot arreu, des d'un cartell en una botiga que ens diu que entrem per l'altra porta a un anunci que ens diu que hi haurà una firma de llibres del vostre Youtuber preferit/da.
Per tant, espero que estigueu dedicant un temps a llegir qualsevol llibre que us interessi.

Anem amb la tasca!
  1. Haureu de sentir l'àudio que trobareu al següent enllaç i respondre les preguntes que trobareu a l'altre enllaç. Descarregueu el document, contesteu allà les preguntes i m'ho envieu. D'aquesta manera, no heu d'estar gastant tinta imprimint. 
  1. Aneu a les pàgines 29 i 30 de l'apartat de Comprensió lectora del llibre de Català, on trobareu la Tasca 9. Representem la realitat, que us demano aquesta setmana. Es tracta de respondre a una sèrie de preguntes relacionades amb un gràfic anomenat “Què mengem per berenar”.
    Atenció! A l'exercici 3 només heu de respondre a la pregunta: Com creus que s'han recollit aquestes dades? El treball que us demana fer en parelles no el farem.

Això és tot per aquesta setmana. Espero al meu correu el document de les preguntes sobre l'àudio i les fotos de les pàgines 29 i 30 del llibre. L'últim dia per enviar-m'ho és el dilluns 11 de Maig.

Que tingueu una bona setmana! Una abraçada molt gran!

28/04/2020


Bon dia!

Aquesta setmana ens enfoquem en el vocabulari, la setmana passada vam repassar els sinònims i antònims, avui anem amb les paraules polisèmiques i els gentilicis. Anem a veure quines són!

Les paraules polisèmiques són aquelles que tenen més d'un significat, sabeu que sovint busquem una paraula al diccionari i ens surten diferents definicions enumerades 1,2,3... Doncs aquestes paraules són les polisèmiques! Un exemple és banc, pot ser un banc per seure, un banc on els adults tenim els diners, un grup de peixos...


Aquí us comparteixo un vídeo amb una breu explicació:

La fitxa de paraules polisèmiques que farem és la Fitxa 3. Paraules polisèmiques, corresponent a la pàgina 3 de l'apartat Taller de Vocabulari del llibre de Català. Us faig una breu explicació dels exercicis tal com fem a classe:


  1. A la primera activitat us demanen que escriviu sota les imatges el nom que li correspon i, a continuació, escriviu al quadre explicatiu les paraules que hi falten.
  2. A la segona activitat cal que empleneu el buit de les frases que apareixen amb les paraules que teniu al costat.
  3. A la tercera i última activitat, heu d'encerclar només aquelles paraules que són polisèmiques i escriure a sota els diferents significats que tenen. Com ara l'exemple que us he posat abans de banc on us he dit tres significats d'una mateixa paraula.



Abans us he dit també que treballaríem els gentilicis. Els gentilicis són els noms amb què designem les persones, els animals i els objectes en relació amb el lloc de procedència (país, regió, comarca, ciutat, poble...) com ara espanyol, espanyola o català, catalana o castellarenc, castellarenca o sabadellenc, sabadellenca.

La fitxa que també us proposo fer és la Fitxa 4. Els gentilicis, corresponent a la pàgina 4 de l'apartat Taller de Vocabulari del llibre de català. També us faig una breu explicació dels exercicis:
  1. A la primera activitat, cal que encercleu en un petit text aquelles paraules que fan referència al lloc de procedència de les persones que hi surten i, a sota, escriviu el lloc de procedència que correspon a cadascun dels gentilicis.
    Després cal que empleneu el quadre explicatiu amb les paraules que heu encerclat al text.
  2. La segona activitat us demana que escriviu el gentilici dels llocs que apareixen i que encercleu els sufixos, és a dir, aquelles lletres que heu afegit a final de paraula per construir el gentilici.
  3. A la tercera activitat us presenten unes frases que cal que completeu amb el gentilici corresponent al lloc que hi apareix.
  4. A l'última activitat, heu de fer servir el diccionari (en cas que no tingueu també és vàlid Google), per tal d'esbrinar a quin lloc corresponen els gentilicis que us exposen.
I això és tot, ja sabeu que si teniu qualsevol dubte podeu escriure'm al meu correu i ser pacients, podeu deixar a l'espera l'exercici en què dubteu i fer-ho quan us hagi pogut respondre el correu. Espero la foto de la vostra tasca, teniu fins dilluns 4 de maig per enviar-la,

Una forta abraçada!

21/04/2020

Bon dia!

Recordeu els sinònims i antònims? Els sinònims són aquelles paraules que tot i ser diferents tenen el mateix significat com ara gel i glaç i els antònims són aquelles paraules que tenen un significat contrari entre si com ara fred i calent
Comparteixo uns apunts que ens ho expliquen molt bé i posa bastants exemples:

Aquí us deixo l'enllaç perquè el pugueu descarregar. Com a consell, estaria molt bé que al vostre pen féssiu unes carpetes amb el nom de cada assignatura i guardeu els apunts que us anem compartint, ja que no hi som a classe per poder escriure'ls com fem normalment.



Per practicar-ho us proposo com a tasca per aquesta setmana fer dues fitxes que trobareu al següent enllaç:



Penjo també les imatges per si al document hi ha algun error i les fitxes no es veuen correctament però l'ideal seria que féssiu els exercicis al document que comparteixo, així no gasteu tinta imprimint. Us recordo que els documents cal que els descarregueu a l'ordinador i no escriviu directament en el que trobeu penjat a l'enllaç.



Us deixo un altre enllaç amb les fitxes transformades a PDF per si finalment preferiu imprimir-les: 

També, aprofitant que la fitxa de lectura que vau fer l'altre dia era sobre uns poemes i que alguns companys/es han escrit uns poemes molt macos pels Jocs Florals de Sant Jordi, us proposo una tasca de l'apartat de Competència literària:
  • Aneu a la pàgina 13 del llibre de Català i trobareu la tasca 4. Poemes de totes menes. Cal que feu una lectura de tots els apartats que trobareu al llarg de les pàgines 13, 14, 15 i 16 i fer els exercicis 1,3,4,5,6 i 7 (el 2 no!). A l'exercici 7 cal que escriviu el vostre propi text poètic inspirant-vos en alguna cosa que us agradi molt, les instruccions les trobeu a l'explicació de l'exercici. El podeu escriure a un document a l'ordinador i enviar-m'ho o el podeu escriure a mà, fer-li una foto i enviar-m'ho. Trieu la manera que més us convingui.
    Aquí us deixo una explicació sobre el text poètic.

Ja sabeu que si hi ha alguna paraula que no sabeu què significa, feu servir el diccionari o Google per trobar la seva definició. Veureu que a l'exercici 6 us demana que escriviu les paraules que tenen més sonoritat del poema. La sonoritat en un poema és el conjunt de versos amb harmonia o ritme que fan que sigui agradable sentir un poema, quan el to puja i baixa en les síl·labes.

Som-hi, deixeu volar la vostra imaginació, sensibilitat i creativitat

que d'això en teniu una barbaritat

segur que surten uns texts poètics preciosos

tant com els de moltes poetesses i poetes famosos.



Us recordo el meu correu marta5mestrepla@gmail.com. L'ultim dia per entregar-ho és el dilluns vinent 27 d'Abril.


Una abraçada molt gran!

14/04/2020


Bon dia!

A continuació trobareu dues tasques a fer pel dilluns vinent.

1. Com que estem vivint un moment històric, les mestres de Cicle Superior trobem interessant que pugueu deixar un record per vosaltres mateixos. Per tant, la tasca que us proposem és que ens expliqueu, en forma de redacció, què feu al llarg d'un dia durant el confinament. Cal que ens expliqueu com és el vostre dia des que us lleveu fins que us poseu a dormir. De totes maneres, si algú té la necessitat d'explicar més d'un dia, també ho pot fer. Us comparteixo aquí l'enllaç a la tasca, cal que us descarregueu el document, no feu la feina sobre aquest enllaç, ja que es quedarà gravada i qui vulgui obrir el document s'ho trobarà fet.




No us oblideu de posar la pauta per escriure i fer bona lletra (en cas de fer-ho a mà) i, tant si ho feu a mà com a ordinador, és molt important fer una revisió del text abans de donar-la per finalitzada. Amb això vull dir que una vegada l'heu escrit cal que ho llegiu, d'aquesta manera podreu veure si us heu expressat bé, si teniu faltes d'ortografia per corregir i si esteu contents/es amb el resultat final o preferiu canviar i/o afegir alguna cosa.
La redacció ha de tenir un mínim de 100 paraules.

A continuació, trobareu unes preguntes que haureu de respondre sobre com esteu vivint aquest moment. Tant de bo puguem comentar-les junts en algun moment, segur que podrem fer-ho!



2. Agafeu el llibre de Català i feu les pàgines 7 i 8 de l'apartat de Competència lectora. La tasca és la 3. Es tracta d'una breu lectura d'uns poemes i unes preguntes.








Totes dues tasques cal que les envieu a marta5mestrepla@gmail.com, el que sigui a mà feu una foto assegurant-vos que la vostra lletra es llegeix correctament i, si ho feu a ordinador, adjunteu l'arxiu. 



Som-hi!



L'últim dia d'entrega és el dilluns 20 d'abril.