Educació en Valors

16/06/2020

Bon dia!

S'apropa el final del curs i trobo que és moment de reflexionar sobre alguns valors, per això, us porto quatre vídeos que vull que visioneu i que feu dues activitats per cadascun d'ells:

  1. Reflexionar sobre quin missatge ens dóna el curtmetratge.
  2. Trobar una paraula amb la qual resumiríeu el missatge que ens dóna el vídeo. 

Com fem sempre, a la videotrobada de divendres dedicarem una estoneta a compartir impressions sobre aquests vídeos, per tant, podeu escriure en un full per a vosaltres aquests dos punts que us demano. No cal que m'ho envieu.

Anem amb els curtmetratges!






Enllaç: 👇


Sweet Cocoon






Enllaç:👇  










Enllaç: 👇

The Potter








Enllaç:👇

Alike








Per últim, us comparteixo un últim vídeo en el qual el missatge és molt clar:

Pingüins, formigues i crancs

Recordeu haver vist i reflexionat sobre tots aquests vídeos abans de divendres 19 de Juny!

Una abraçada molt gran.💓




04/06/2020

Bon dia!

Comparteixo amb vosaltres les meravelloses frases d'autoestima que vau triar, són molt inspiradores! 💖


 Alvaro
 Amanda
 Arnau
 Clara
 Dani
 Elliot
 Gerard
 Iker M
 Irene
 Javi i Martin
Joana 
 Joana
 Laia
Martí 
 Sergi J i Paula M.H
Toni i Paula M.F
Daniela

Si les volguéssiu descarregar per tenir-les, cal que cliqueu al botó dret del ratolí i aneu a "Guardar imagen como". 

No us oblideu d'estimar-vos i estimar als altres!

Una abraçada molt gran.



26/05/2020


Bon dia!

Aquesta setmana, com que tornem a tenir videotrobada, us presento una nova tasca d'Educació en Valors que, tal com vam fer a l'última videotrobada, comentarem junts/es, compartirem impressions i reflexionarem.

Avui treballem l'estima i tenir cura de nosaltres mateixos i dels altres, trobareu tres blocs: Estimar-se, Cuidar-se i Tenir cura dels altres. Dins de cada bloc trobareu una breu explicació, uns vídeos i unes preguntes que haureu de respondre.

Comencem!
ESTIMAR-SE

Estima't a tu mateix/a, és un missatge que moltes vegades acostumem a escoltar, que ens diuen els nostres amics/gues, els nostres pares... Sembla que dient això ja t'has d'estimar, amb tan sols escoltar aquestes paraules, és com si tot de sobte hagués de canviar i t'estimessis... és així? Segurament no. Perquè acompanyat d'aquest magnífic imperatiu d'auto-amor, estaria bé incloure tres preguntes que ens poden orientar a l'hora d'emprendre aquesta aventura:

  1. Què significa estimar-se a un mateix/a?
  2. Què significa per a mi estimar-me a mi mateix/a?
  3. Com m'estimo a mi mateix/a?

"Estimar-se a un mateix és l'inici d'una aventura que dura tota la vida."

Oscar Wilde

VISUALITZEU AQUESTS VIDEOS:


El cassó de Lorenzo: https://www.youtube.com/watch?v=5pUmAOTQqCg&feature=youtu.be



CUIDAR-SE

Conèixer les pròpies emocions, aprendre a menjar millor, trobar una treva a l’estrès diari i tenir algú que ens escolti formen part de la fórmula secreta per viure millor.  Tenir uns hàbits saludables és la  millor manera d’estimar-nos. Cuidar-se és beneficiós per nosaltres, però també pels altres, perquè el millor que podem oferir, als que tenim a prop, és la nostra plena alegria i benestar. Cuidar-se no és ser egoista. Cuidar-se és cuidar el món! Cuidar-se és entregar-se al món en les millors condicions, és, necessàriament, el primer pas per cuidar la vida, per cultivar la vida.

VISUALITZEU AQUESTS VIDEOS:

Qüestió d'actitud:  https://www.youtube.com/watch?v=NtyZxqg9Lxw&feature=youtu.be

Els hàbits saludables: https://www.youtube.com/watch?v=0xda2Zk-ndA

TENIR CURA DELS ALTRES


Segons el Diccionario de la Real Academia de la Lengua, el concepte ve de l'espanyol antic "cuidar" que vol dir: assistir, guardar, conservar.
Tenir cura és sortir d'un mateix per servir els altres, amb els pensaments propis, ajudant a buscar noves maneres de resoldre situacions que viuen, o amb les accions pròpies, dedicant el nostre temps i les nostres capacitats en la realització de tasques necessàries per a la convivència. L'acció de cuidar genera un procés de reconeixement mutu que enforteix els llaços d'amistat i fraternitat entre la persona que és cuidada i la persona que cuida. També crea xarxes de persones voluntàries que, guiades per l'exemple d'aquells que tenen cura dels altres, es contagien de la seva alegria i s'uneixen a aquesta tasca.

VISUALITZEU AQUESTS VIDEOS:

El voluntariat transforma la vida:  https://www.youtube.com/watch?v=EgPTGS6meg0&feature=youtu.be

Projecte Radars: una trucada per sentir-se acompanyat: https://www.youtube.com/watch?v=r68IZo2_54w&feature=youtu.be

Història d'un senyor Indiferent: https://www.youtube.com/watch?v=bqobahFw9VM


I ARA... POSEM PARAULES ALS NOSTRES PENSAMENTS!

Al següent enllaç, trobareu les preguntes que haureu de respondre i tenir-les a punt perquè el dijous a la videotrobada en puguem parlar.

https://drive.google.com/file/d/1V6k-C7jGnLkr4Ayd8qdNo2vWGy1T-2zF/view?usp=sharing

I recordeu, estimeu-vos, estimeu, cuideu-vos i cuideu. Una forta abraçada!💓



12/05/2020

Bon dia!

Aquesta setmana estrenem pàgina d'Educació en Valors! En aquesta pàgina, trobareu petits contes, curtmetratges, cançons, poemes... Tot allò que ens permeti reflexionar, anar més enllà i, posteriorment, debatre a les videotrobades tal com fem a la classe quan fem Valors.

Per començar, avui tractarem la Resiliència. I què és la resiliència?

La resiliència és la capacitat que té un ésser humà per fer front a les dificultats, els problemes i les situacions negatives de la vida, superant-les i transformant-les en quelcom positiu. Quan una persona es comporta de manera resilient, pot recuperar-se després d'una vivència traumàtica i negativa i, fins i tot, pot sortir-ne enfortit. La resiliència no és una qualitat innata, és a dir, no ens ve donada des que naixem sinó que és un conjunt de conductes, accions i pensaments.

Per apropar-nos una mica més a aquest concepte, farem les següents activitats:

1. Llegir el conte: El gra de café.

Una filla es queixava al seu pare sobre la seva vida i com les coses li resultaven tant difícils. No sabia com fer per seguir endavant i creia que es donaria per vençuda. Estava cansada de lluitar. Semblava que quan solucionava un problema, n'apareixia un altre.

El seu pare, un xef de cuina, la va portar al seu lloc de treball. Allà va omplir tres olles amb aigua i les va col·locar sobre un foc fort. Aviat l'aigua de les tres olles estava bullint. En una va col·locar pastanagues, en una altra va col·locar ous i en l'última va col·locar grans de cafè. Les va deixar bullir sense dir ni una paraula. La filla va esperar impacient, preguntant-se que estaria fent el seu pare.

Als vint minuts el pare va apagar el foc, va treure les pastanagues i les va col locar en un recipient. Va treure els ous i els va col·locar en un plat. Va colar el cafè i el va posar en una tassa. Mirant a la seva filla li va dir: "Què veus?" "Pastanagues, ous i cafè"; va ser la resposta de la seva filla.

La va fer acostar i li va demanar que toqués les pastanagues.
Ella ho va fer i va notar que estaven toves. Després li va demanar que prengués un ou i el trenqués. En treure-li la closca, va observar que l'ou estava dur. Després li va demanar que provés el cafè. Ella va somriure mentre gaudia del seu ric aroma i del seu bon gust.

La filla va preguntar al seu pare: "Què em vols dir amb això, pare?"
Ell li va explicar que els tres elements s'havien enfrontat a la mateixa adversitat: l'aigua bullint, però que havien reaccionat en forma diferent.

La pastanaga quan va arribar a l'aigua era forta i dura, però després de passar per la prova s'havia tornat dèbil i fàcil de desfer. Havia canviat.

L'ou havia arribat a l'aigua fràgil i trencadís, la seva closca fina protegia un interior líquid; però després d'estar en l'aigua bullint, s'havia endurit. Havia canviat

I els grans de cafè? Eren els únics que després d'estar en l'aigua bullint, havien canviat a l'aigua!

"Com ets tu?", Li va preguntar a la seva filla. "Quan els problemes truquen a la porta, com respons? Ets una pastanaga, un ou o un gra de cafè?"

"Ets una pastanaga que sembla forta però que quan l'adversitat i el dolor et toquen, et tornes dèbil i perds la teva fortalesa?

"Ets un ou, que comença amb el cor tendre, però que després d’un desengany o un disgust et tornes dura i rígida? ¿Sembles igual per fora, però per dins et tornes aspra i amb un esperit i un cor endurit?"

"O potser ets com un gra de cafè? El cafè canvia a l'aigua bullent, l'element que li feia mal. Quan més calenta està l’aigua, millor sabor pren el cafè. El gra de cafè reacciona als problemes de manera positiva, sense deixar-se vèncer, fent canviar les coses al seu voltant perquè siguin millors. Tant de bo puguis ser així!"

I tú, com enfrontes l'adversitat?
Ets una pastanaga, un ou o un gra de cafè??

2. Veure el següent curtmetratge: El conte del xai Boundin.


3. Escoltar la cançó: Escriurem del Miki Núñez.


Escriurem que tot no va a ser fácil

Cantarem la nostra vida en un paper

Marxarem amb els dies regalats I amb

El somriure dels que ja no hi puguin ser

Escriurem que tot no va ser fácil

Cantarem la nostra vida en un paper

Marxarem caminant per les estrelles I

El somriure dels que ja no hi puguin ser
Escriurem que si va ser fácil

Téstic cantant la nostra historia en un paper

Marxaré recordant tots aquells dies I

Amb el sonriure que tu sols sabies fer.

4. Respondre les preguntes:

Al següent document Trobareu unes preguntes relacionades amb el conte El gra de café i altres preguntes relacionades amb el curtmetratge Boundin' :



Cal que pel dijous 14 de Maig, dia en què farem la videotrobada, ja hagueu fet aquesta tasca. D'aquesta manera, podrem fer el debat junts i compartir impressions i experiències. Podeu respondre les preguntes en un full o al propi document descarregant-lo des de l'enllaç.

Espero que gaudiu d'aquesta primera sessió d'Educació en Valors.

Una gran abraçada! 💓








Cap comentari:

Publica un comentari