Matemàtiques

16/06/2020

PROBLEMES CRISTINA:

Us deixo un ENLLAÇ per fer un escap room Per començar l’scape room baixeu fins al final de la pàgina i cliqueu següent. Crec que són endevinalles senzilles, fàcils de fer. També us trobareu a cada pàgina que feu dones matemàtiques que han estat importants. Si teniu una mica de temps llegiu la seva biografia. 
Al final us demana contestar un qüestionari per si us ha agradat. No és necessari que contesteu.
Si us quedeu encallats en alguna pregunta digueu-m’ho miraré de donar-vos pistes.



09/06/2020


Bon dia!

Anem per una altra setmana més, ja ens apropem al final. Avui us porto dues tasques, unes multiplicacions i una fitxa del llibre que m'ha semblat interessant.

Com que trobo que les divisions de dues xifres us van sortir força bé, no sé si veu tenir massa dubtes però ja seguirem practicant-les, aquesta setmana us porto multiplicacions de dues xifres.
Tant les divisions com les multiplicacions són operacions que no hem de deixar de banda perquè ja heu vist que en molts exercicis les hem de fer servir, així com en situacions quotidianes a la nostra vida.
Així doncs, anem amb les multiplicacions! Us comparteixo un vídeo en el qual s'explica molt bé quin és el procediment pas a pas per resoldre-les:

Com veieu,

  1. Hem de multiplicar el nombre de la dreta pels que hi ha a sobre, per ordre de dreta a esquerra.
  2. Com que sovint hem d'emportar-nos la desena del resultat de la multiplicació que hem calculat, hem de tenir-la present al cap per sumar-la al següent resultat que calculem.
  3. Es repeteixen aquests dos passos fins a acabar amb la fila de nombres superior.
  4. A continuació, farem el mateix procediment però ara amb el nombre que tenim a l'esquerra.
  5. Els resultats de la multiplicació d'aquest nombre pels de la fila superior, els hem d'escriure a sota del resultat de la multiplicació que hem fet abans amb el nombre de la dreta. Sempre deixant un espai buit a la dreta, és a dir, l'últim nombre del resultat anterior no tindrà cap nombre a sota.
  6. Finalment, cal fer la suma de les dues files de resultats que hem obtingut i tindrem el resultat final!
Aquí teniu sis multiplicacions per aquesta setmana, les podeu resoldre en un full i fer la foto per enviar-me-les.

Anem amb la tasca del llibre, aquesta setmana us proposo uns exercicis de tractament de la informació, treballarem la probabilitat! Penso que és una tasca força entretinguda i divertida, ja que ens fa pensar en les probabilitats que tenim d'obtenir el resultat que volem quan entra en joc l'atzar.

Aquí teniu una imatge amb una explicació molt visual per tal d'introduir el tema.
Cliqueu a sobre per veure-la gran.

  • Fitxa 27. Més probable, menys probable. Pàgines: 239 i 240. Apartat: Tractament de la informació.

  1. Al primer exercici trobem un quadre que ens mostra un exemple d'aquell resultat que és més probable, menys probable i igual de probable que trèiem a la ruleta que ens mostra la imatge. A continuació, cal que completeu unes frases amb la informació que podem extreure d'aquesta ruleta.
  2. Al segon exercici, heu de respondre unes preguntes sobre probabilitat a partir de la imatge que ens mostra l'exercici.
  3. El tercer exercici ens diu que a un concurs hi ha 4 participants i el resultat que haurà de treure cadascun per poder guanyar. A partir d'aquí, ens pregunta qui té més probabilitat de guanyar.
  4. A l'exercici 4, vosaltres mateixos heu de pintar unes targetes amb els colors que us indiquen les frases en funció de la probabilitat que ens diuen que hi ha per obtenir un resultat o un altre. A continuació, heu de respondre unes preguntes sobre les targetes que heu pintat.
  5. L'exercici 5, us demana que utilitzeu dos daus per respondre les preguntes.
  6. Finalment, l'exercici 6 ens diu que un nen ha construït uns daus i ens fa unes preguntes sobre quin dau farà servir en funció del resultat que vulgui obtenir a cada ronda del joc.
Aquestes són les dues tasques que us demano aquesta setmana, com sempre us dic, si teniu qualsevol dubte podeu escriure'm al correu i us faré l'explicació que necessiteu. Penso que la fitxa és força senzilleta, ja m'ho direu!

Teniu fins dilluns vinent dia 15 de Juny per enviar-me les multiplicacions i les fotos de la Fitxa. A continuació, teniu la tasca que us presenta la Cristina aquesta setmana.

Una abraçada!


PROBLEMES

Aquesta setmana heu de resoldre un scape room matemàtic: Heu d’alliberar uns dinosaures. 
Per això, heu de resoldre 5 enigmes matemàtics. Heu de resoldre els enigmes per ordre. 
Al final de cada enigma us dona una xifra. Guardeu-la perquè forma part d’un codi que necessiteu per escapar-vos a l’enigma final.

Enigma 1: Heu d’identificar l’ombra de cada dinosaure. Vigileu si us equivoqueu heu de tornar a començar. Per tant, us suggereixo que us apunteu les solucions.

Enigma 2: Heu de resoldre el jeroglífic matemàtic. En aquest cas quant val el crani de dinosaure.

Enigma 3: Heu de resoldre els perímetres de cada recinte. Heu de sumar tots els costats.

Enigma 4: Heu de buscar les siluetes dels dinosaures que us diuen. Per això aneu passant el ratolí per sobre la pantalla i us aniran sortint diferents siluetes. A veure si les reconeixeu.

Enigma 5: Molt senzill de numeració: quin és el nombre més petit (pesa menys) i el més gran (pesa més).

Enigma Final: Heu d’escriure el codi amb les xifres que us han donat.

Si us quedeu encallats en alguna pregunta digueu-m’ho, miraré de donar-vos pistes. Si cliqueu a sobre dels tres punts i a les fletxes que us surten podeu fer el joc a pantalla completa.
Espero que us agradi.
M’heu d’enviar el codi de l’enigma final, i així sabré que heu fet tot l’escape-room, a la meva adreça cristina.mestrepla@gmail.com



02/06/2020


Bon dia!

La tasca que us presento avui, té relació amb les operacions combinades, les recordeu? Aquella línia d'operacions en la qual trobàvem sumes, restes i multiplicacions. Fem memòria!
Quan ens trobem amb operacions combinades, cal resoldre-les de la següent manera:
Si no n'hi ha parèntesi, el primer pas haurà de ser resoldre multiplicacions i divisions.

Ara bé, com us he dit, la tasca té relació amb les operacions combinades però també té relació amb els nombres decimals i la calculadora! Practicarem l'ús d'aquesta eina.
  • Fitxa 25. Pàgines: 91 i 92. Càlcul mental i operacions.


  1. Aquest primer exercici us demana fer unes divisions en les quals el resultat és un nombre decimal. És important que seguiu els mateixos passos que veiem als exemples. D'aquesta manera, ens serà més fàcil trobar el resultat. Fixeu-vos que al primer exemple la divisió és 16:20 i, per tant, primer calcula la divisió 16:2=8 i el resultat el divideix entre 10, per tant, 8:10=0,8. Recordeu que quan dividim entre 10, 100, 1000... movem la coma de dreta a esquerra tants llocs com zeros hi ha. La coma la situem mentalment al final del nombre, en aquest cas com que la divisió era entre 10, només es mou la coma un lloc i quedaria ,8 així que posem un zero al davant 0,8.
  2. Aquest exercici diu que si ens trobem diverses sumes i restes seguides o bé diverses multiplicacions i divisions seguides les podem resoldre en un sol pas amb la calculadora. Pero atenció! No les podem resoldre en un sol pas si a la mateixa línia d'operacions n'hi ha sumes, restes, divisions i multiplicacions, encara que algunes estiguin seguides. Aquesta barreja d'operacions requereix un altre procediment. Mireu bé l'exemple que ens dóna l'exercici.
  3. En aquest exercici fem servir el mateix procediment que vam fer a l'altra fitxa que vam treballar sobre operacions combinades però aquesta vegada serà amb la calculadora. Per tant, hem de resoldre primer les multiplicacions i divisions que trobem i després podem calcular les sumes i les restes. Mireu com vau fer les operacions combinades de la fitxa 4 (pàgs: 49 i 50 de Càlcul i operacions) si no recordeu correctament com era el procediment.
  4. Aquí tornem a fer el mateix però tenint present que si n'hi ha parèntesi, calculem primer el parèntesi, després multiplicacions i divisions i, per últim, sumes i restes  per ordre d'esquerra a dreta.
  5. Aquest exercici ens fa practicar tots aquests càlculs que hem vist anteriorment.
  6. En presenten un parell de problemes en els quals també feu servir la calculadora per resoldre'ls.
  7. Repte matemàtic.
Aquí teniu una calculadora online, per si no en teniu a l'abast; https://calculator-1.com/es/calculadora/

La data límit per enviar-me les tasques és, com cada setmana, el dilluns vinent dia 8 de Juny. Si teniu qualsevol dubte o dificultat, ja sabeu que podeu escriure'm al correu que us intentaré ajudar encantada i tingueu paciència, que abans que sigui el pròxim dimarts us hauré contestat. 

A continuació, teniu la tasca de la Cristina per aquesta setmana:


PROBLEMES



26/05/2020


Bon dia!


Anem per una altra setmana més. He vist que les divisions de dues xifres us han sortit força bé, no sé si heu tingut massa dubtes però seguirem practicant-les.

La tasca que us proposo avui torna a tenir relació amb els nombres decimals, la setmana passada veu tenir una primera presa de contacte amb aquests nombres i sé que potser us va resultar una mica complexa, però trobo que no té res a veure amb la que us proposo avui. Per tal de practicar-ne una mica més i que aquest aprenentatge no quedi en l'oblit, farem la següent fitxa:
  • Fitxa 15. Nombres decimals. Apartat: Numeració. Pàgs: 35 i 36.

En aquest vídeo us explico què ens demana cada exercici, espero que sigui aclaridor i us pugui servir d'ajuda, si teniu dubtes podeu preguntar mitjançant el correu electrònic o publicant un comentari aquí al blog, d'aquesta manera si algú més té dubtes, pot venir a mirar aquí si hi és el seu i quina resposta té:





Tal com fem sempre, quan tingueu la tasca feta feu-li una foto i l'envieu al meu correu electrònic, la data límit és dilluns 1 de Juny. 


A continuació, teniu la tasca que us proposa la Cristina: 👇

Aquesta setmana torno a posar uns jeroglífics matemàtics, però aquest cop els haureu de resoldre directament, escrivim les respostes sobre la fitxa que us poso.
Un cop acabat veureu que posa "terminado". No cliqueu si no ho heu fet tot, ja que les respostes en blanc són errors.
Cliqueu a sobre, i us donarà dues opcions: heu de clicar a l'opció que diu "enviar mis respuestas a mi profesora". Després escriviu el vostre nom i cognom, el curs, assignatura i la meva adreça de correu:
cristina.mestrepla@gmail.com
Jo us faré una còpia amb les correccions i la puntuació de l'exercici.

Enigmes matemàtics, una ficha interactiva de mcasas
liveworksheets.com


Una abraçada molt gran!



19/05/2020


Bon dia!

Què tal les operacions combinades? Força bé, oi? La veritat és que esteu fent molt bona feina!

Aquesta setmana us porto dues tasques, d'una banda, farem sis divisions de dues xifres i, d'altra banda, comencem amb la pràctica dels nombres decimals.


Anem amb les divisions! Fem un pas més enllà i afegim una xifra al divisor, el procés per resoldre aquestes divisions de dues xifres serà el següent:


En aquest enllaç trobareu aquesta explicació en un document PDF perquè pugueu guardar-ho i consultar-ho cada vegada que ho necessiteu.



Completem l'explicació! Us comparteixo un vídeo que em va facilitar la Cristina on s'explica el procés pas a pas de manera molt entenedora i visual:



També trobareu el vídeo al següent enllaç perquè el pugueu visualitzar millor:




Amb aquesta explicació tan completa, penso que ja podem provar de resoldre les divisions satisfactòriament. Aquí teniu sis divisions per aquesta setmana 👇, cal que les resoleu en un full i envieu la imatge al meu correu, com fem sempre. Recordeu fer uns números clars i en bolígraf perquè pugui veure-ho tot correctament.

Ara anem amb els nombres decimals! Us comparteixo un vídeo que he trobat d'un mestre molt simpàtic que ens ho explica estupendament.


Després de veure aquest video, penso que podem provar a fer la següent tasca:
  • Fitxa 14. Nombres decimals. Fraccions decimals. Pàg:33 i 34 de l'apartat Numeració del llibre de Matemàtiques.


Abans de començar a fer el primer exercici, és important que us fixeu bé en aquesta explicació:


A l'exercici 2, penseu que la fracció que representarem en tots els casos tindrà com a denominador el 100, ja que parlem de cèntims.


L'exercici 3 us recordarà quan vam fer les unitats de mesura, que passàvem de metres a kilòmetres, de centímetres a mil·límetres, etc. En aquest cas, les operacions veieu que són semblants, quan multipliquem, els 0 es van afegint al darrere, en canvi, quan dividim els zeros van cap endavant contant des de la part final del nombre (la dreta) cap a l'esquerra, 

per exemple: 15 centèsimes les hem de passar a unitats, haurem de dividir 15:100, tenim dos zeros, per tant, ens situem al costat del 5 amb una coma (,) al cap que anirem movent cap endavant, contem dues vegades cap endavant, al primer moviment la coma aniria a parar entre l'1 i el 5 però al 100 n'hi ha dos 0, per tant, hem de fer dos moviments. Ja hem fet un, fem un altre més i la coma va a parar al davant de l'1. Així doncs, posem la coma ,15 però al davant de la coma n'hi ha d'haver algun nombre! Posem un 0. Per tant, el resultat serà 0,15 unitats.  

A l'exercici 4, ens torna a funcionar l'explicació que us he penjat per a l'exercici 1.

A l'exercici 5, tingueu molt present el vocabulari. Dècima: 10, Centèsima; 100, Mil·lèsima: 1.000. Per tant, depenent del que ens demani l'enunciat, així serà l'operació que haurem de fer, és a dir, fent servir el 10, el 100 o el 1.000.


Al repte matemàtic, haureu de tenir present tant el quadre explicatiu de l'exercici 3 com el quadre explicatiu de l'exercici 1.

Ja sabeu que si teniu qualsevol dubte i/o dificultat podeu preguntar-me per correu i us guiaré. Espero que aquestes breus explicacions us serveixin, seria convenient que feu la fitxa amb aquesta publicació al costat per anar trobant resposta a les preguntes que us feu i poder remirar els vídeos i/o apunts que he compartit.


A continuació, teniu els problemes que ha preparat la Cristina per vosaltres aquesta setmana.


PROBLEMES



Ja sabeu que teniu fins al dilluns vinent dia 25 de Maig per enviar-nos les tasques. Els problemes al correu de la Cristina i les divisions i la fitxa de decimals al meu (Marta).

Una abraçada molt forta i feliç setmana!

12/05/2020

Bon dia!

Aquesta setmana us porto una tasca de Càlcul i operacions. Recordeu quan vam treballar la propietat distributiva de la multiplicació com dèiem que quan ens trobàvem amb un parèntesi, podíem fer directament el càlcul que hi havia dins del parèntesi i després fer el càlcul d'aquest resultat amb els nombres que hi havia fora?

Doncs a la fitxa que us proposo fer aquesta setmana trobareu un seguit d'operacions combinades, és a dir, sumes, restes i multiplicacions totes juntes en una mateixa expressió, algunes amb parèntesi i d'altres, sense.

  • Fitxa 4. Pàg: 49 i 50. Apartat: Càlcul i operacions del llibre de Matemàtiques.
Poseu molta atenció als quadres explicatius, com ara aquest:


Si us fixeu, ens diu pas a pas com dur a terme el càlcul de les expressions que anireu trobant. És molt important seguir l'ordre d'aquests passos, de tal manera que si ens diu que primer hem de fer el càlcul de les multiplicacions i després el de la suma o la resta, calcularem primer la multiplicació i després les sumes i/o les restes. En el cas de les expressions amb parèntesi, recordeu, sempre primer farem el càlcul del parèntesi.

Aquí teniu un parell de vídeos molt breus on s'explica força bé:



Operacions combinades amb parèntesi: https://www.youtube.com/watch?v=X5ArfSR9ANY

Si feu les operacions en un full a part, envieu-me també una foto d'aquest per poder veure que heu entès bé el procediment. Recordeu enviar-me la fitxa feta en bolígraf. El full d'operacions me'l podeu enviar en llapis, si veieu que a la foto es llegeix fàcilment.

Ja sabeu que si teniu qualsevol dubte podeu escriure'm al meu correu i us intentaré ajudar de la millor manera possible.


A continuació, la Cristina us presenta la tasca d'aquesta setmana, relacionada amb la interpretació d'un gràfic de barres. Ara que fins i tot heu fet el vostre propi gràfic, de ben segur trobareu que l'interpreteu correctament!

PROBLEMES D'ESTADÍSTICA


Fixeu-vos molt en el gràfic del problema, per poder contestar les qüestions que hi ha a sota.
El color fosc correspon al nombre d'autobusos i el color clar al nombre de trens. El nom de les tres ciutats són: Borga, Calter i Roman. Envieu la resposta a cristina.mestrepla@gmail.com
Gràcies.




La data límit per entregar la tasca és el dilluns 18 de Maig. Recordeu que el full de problemes li heu d'enviar a la Cristina i la fitxa de Càlcul i operacions a mi (Marta).

Una abraçada!


05/05/2020


Bon dia Cinquè!

Aquesta setmana us porto dues tasques. Una d'elles és una fitxa de divisions per tal de practicar-les i no oblidar-nos d'elles. Les podeu fer en un full a part copiant les divisions, així no gasteu tinta imprimint, feu una foto i l'envieu al meu correu electrònic. La trobareu al següent enllaç:

  1. A l'activitat 1, us demana que feu les divisions. Són només d'una xifra al divisor, ja anirem sumant xifres de mica en mica per afegir més dificultat.
  2. A l'activitat 2, cal que resoleu les divisions i indiqueu si es tracta d'una divisió exacta o entera. Aquí us poso un exemple de cadascuna:
  3. A l'activitat 3, també heu de resoldre les divisions. Aquestes tenen un nombre més llarg al dividend que les anteriors tot i que el divisor segueix sent d'una xifra.
La segona tasca que us demano té relació amb la fitxa de gràfics que vam fer la setmana passada. Vosaltres mateixos fareu el vostre propi gràfic de barres amb la següent informació:
  • Quantes hores dediqueu al dia a:
    - Dormir.
    - Deures.
    - Lectura (llibre, còmic...)
    - Pantalles (mirar la televisió, estar amb el mòbil, tauleta, jugar a la Play o qualsevol altre dispositiu...)
    - Esport (futbol, bàsquet, xarranca, Zumba, jocs de moviment...)
    Joc (jocs de taula, jocs de rol, manualitats...)
Durant un dia de la setmana, el que vosaltres vulgueu, cal que conteu les hores que dediqueu a cadascuna de les activitats que he esmentat. Si alguna d'elles no les feu, no les representeu al gràfic. Només han de ser-hi aquelles a les que dediqueu un temps del vostre dia.

Cal que seguiu les següents instruccions:
  • Materials que necessiteu:
    - Full de quadres.
    - Regla.
    - Llapis.
    - Retoladors o colors de fusta.
  • Passos a seguir:
  1. Fem una línia horitzontal de 12 cm (si de les activitats que demano, alguna no la feu durant el dia, no cal que la poseu, amb la qual cosa la línia us pot sortir més curta).
  2. Fem una línia vertical de 12 cm unida per l'extrem esquerre a la línia horitzontal.
  3. Escrivim els nombres a la línia vertical de l'1 fins al 12. Deixeu dos quadres buits entre un nombre i altre, és a dir, el següent nombre no l'escriviu a la línia següent al que ja heu escrit, deixem una línia buida entre un nombre i altre. D'aquesta manera si, per exemple, heu dormit 8:30 podeu fer la línia entre el 8 i el 9, per tant, la línia buida ens permet assenyalar la mitja hora.
  4. A la línia horitzontal escriviu el nom d'aquelles activitats que heu fet durant el dia, jo les he posat totes, si no les feu totes podeu fer la línia més curta com us he dit abans. Cada barra que fareu tindrà el gruix de tres quadres.

  5. A un costat del gràfic, on us sembli bé, cal que feu la llegenda de les dades que mostrareu. Dibuixeu sis quadradets i, al costat, poseu l'activitat a la qual fa referència (dormir, deures, lectura, pantalles, esport i jocs). Cada quadre l'haureu de pintar amb un color diferent, serà el color que fareu servir per pintar les barres.


  6. Una vegada tingueu l'esquelet, ja podeu fer les barres! Aquí us deixo l'exemple del gràfic que he fet jo (les dades són inventades).

Si us fixeu, la lectura no arriba a l'1, l'he representat com si fossin 30 minuts els que s'han dedicat aquest dia per fer lectura. Us recordo que les línies que hem deixat lliures entre un nombre i l'altre, representaran la mitja hora (30 minuts).

Com a títol al gràfic posarem: HORES DEDICADES A CADA ACTIVITAT EN UN DIA.

Finalment, quan el tingueu acabat, feu-li una foto assegurant-vos que es pugui llegir adequadament tota la informació, i l'envieu al meu correu electrònic.


A continuació, trobeu la tasca que la Cristina us demana aquesta setmana.


JEROGLÍFICS CONFINATS
Aquesta setmana us poso un repte: intentar esbrinar el resultat de fer aquests jeroglífics.
El primer full és d’entrenament, el segon ja és una mica més complicat.
Pista: si hi ha un nombre igual del mateix objecte, heu de comptar quants elements iguals hi ha i
dividir-ho pel resultat total.
Heu d’escriure’m el resultat final, no és necessari saber quant val cada objecte.
Em podeu contestar directament al correu, posant el nº del jeroglífic i el resultat final al costat:
Exemple:
16) 24         28) ...
17) 12         29) ...
18) 0           30) ...
...
 

Recordeu enviar-me a mi (Marta) la fitxa de divisions i el vostre gràfic al meu correu electrònic i, a la Cristina, les respostes dels jeroglífics confinats al seu correu electrònic. L'últim dia per lliurar-ho és el dilluns 11 de Maig.

Una gran abraçada!



28/04/2020

Bon dia!

Com van anar les fraccions equivalents? Espero que bé, durant aquesta setmana tindreu la correcció i podrem comprovar com han anat. Per seguir practicant i no oblidar-les, avui us comparteixo una fitxa per fer durant aquesta setmana 👇:


  1. A l'activitat 1, trobeu unes fraccions representades mitjançant unes figures geomètriques pintades, heu d'escriure quina fracció representa cadascuna i justificar si són equivalents o no. El primer exercici està resolt de manera que serveix com a exemple per fer els altres.
  2. A l'activitat 2, heu de trobar vosaltres mateixos tres fraccions equivalents a les que us presenta l'exercici. Recordeu com podíem trobar fraccions equivalents? Mitjançant la tècnica d'ampliació, és a dir, multiplicant tant el numerador com el denominador per un mateix nombre natural o per simplificació, és a dir, dividint tant el numerador com el denominador per un mateix nombre natural.


La fitxa la podeu fer en un full a mà, indicant adequadament a quin exercici esteu responent, per tal d'haver d'imprimir i gastar tinta.


D'altra banda, us presento una altra tasca a fer, es tracta de la Fitxa 22. Gràfics de barres i lineals de l'apartat Tractament de la informació, pàgina 229 i 230 del llibre de Matemàtiques. Amb aquesta fitxa aprendrem a interpretar certa informació que trobem representada en un gràfic. Penso que el llibre ho explica força bé i com que la interpretació d'un gràfic és molt visual no crec que tingueu moltes dificultats en aquests exercicis.

De totes maneres, comparteixo un vídeo on s'explica breument com crear un gràfic de barres, veureu que el gràfic que mostra al vídeo és de barres verticals i, en canvi, els que trobem al llibre són horitzontals. El procediment per interpretar-ho i elaborar-ho és el mateix, l'únic que canvia és la distribució de la informació.  


A la página 230 us trobareu amb un gràfic lineal, potser la primera impressió és que serà més complicat però si llegiu molt bé el quadre explicatiu on, mitjançant fletxes, us ajuden a interpretar la informació que s'exposa, us adonareu que és igual que l'altre gràfic tot i que expressat amb línies que s'uneixen entre un punt i altre, en comptes de barres.
Us faig una breu explicació dels exercicis:
  1. En aquesta primera activitat us fan unes preguntes relacionades amb el gràfic de barres que apareix d'exemple al quadre explicatiu.
  2. A l'activitat dos, vosaltres mateixos heu de representar en un gràfic de barres les dades que us donen, fixeu-vos que la llegenda ja us ve donada, per tant, els colors amb els quals representeu cada barra han de ser els mateixos que hi apareixen en aquesta llegenda. Una vegada teniu representat el gràfic, heu de respondre la pregunta que us fan.
  3. L'activitat tres és semblant a la primera, us fan unes preguntes relacionades amb el gràfic lineal que us mostra el quadre explicatiu. Fixeu-vos que les fletxes taronges acompanyen l'explicació del gràfic, no representen dades.
  4. A l'última activitat, heu de completar un gràfic lineal amb les dades que us donen. Fixeu-vos també en la llegenda on us assenyalen de quin color heu de fer cadascuna de les dues línies, una vegada tingueu acabat el gràfic podreu respondre les preguntes que us fan.
A continuació trobareu una fitxa de problemes que us proposa fer la Cristina durant aquesta setmana.


Ja sabeu que qualsevol dubte que tingueu ens el podeu fer arribar al nostre correu electrònic, tingueu paciència que sovint no responem a l'instant però tindreu resposta abans del cap de setmana segur. Teniu fins dilluns 4 de Maig per fer-nos arribar les tasques realitzades al correu.


Una forta abraçada!


21/04/2020

Bon dia!

Com que m'he trobat que a la fitxa de divisors de la setmana passada hi han hagut alguns dubtes sobre com trobar els divisors d'un nombre, penjaré una breu explicació junt amb la correcció durant aquesta setmana.

Avui us presento la tasca a fer la propera setmana:

Durant el Segon Trimestre vam treballar les fraccions, recordeu quantes pizzes, pastissos, truites, coques i panades vam arribar a menjar-nos en cada classe de Mates? 
Doncs tornem-hi! 

Ara ens atrevim amb les fraccions equivalents, què vol dir? Que descobrirem que ens mengem la mateixa quantitat de pastís encara que les fraccions que ho expressin siguin diferents. Equivalent vol dir que té el mateix valor, la mateixa àrea, el mateix volum... per tant, ens trobarem amb fraccions que tot i ser diferents entre si, ens indiquen el mateix.

En la següent imatge trobem que ½ és equivalent a 3/6, ens mengem la mateixa quantitat de pizza!



Per saber si una fracció és equivalent a una altra ens va molt bé veure-ho d'aquesta manera, mitjançant una imatge i/o un dibuix, però ens trobarem amb fraccions que pot ser una bogeria dibuixar-les!
Per tant, podem comprovar si una fracció és equivalent a una altra mitjançant una multiplicació i/o una divisió. Comparteixo amb vosaltres una imatge de la presentació que veuríem a classe i un vídeo que ens ho explica estupendament.


Enllaç per descarregar aquests apunts en PDF: 

VÍDEO: Mireu-lo atentament fins al final, explica molt bé el procés per obtenir fraccions equivalents:


Si us fixeu, en aquestes dues fraccions podem comprovar que són equivalents de tres maneres:




A partir d'aquestes explicacions i de les que trobareu al llibre podreu fer la següent tasca:
  • Fer la pàgina 27 i 28 de l'apartat de Numeració del llibre de Matemàtiques.
    Potser l'exercici 4 us costa una mica, en aquesta activitat cal que vosaltres mateixos trobeu una fracció equivalent a la que l'enunciat us presenta, com a pista us dic que el següent nombre que apareix a l'enunciat i a partir del qual es planteja el problema, és el triple d'un dels nombres que apareix al començament de l'enunciat per indicar les persones que hi ha al principi. Sabent que és el triple, podem tenir una idea de quina operació fer per trobar el nombre que ens falta a la fracció que ens demana.

Ja sabeu que esperem la foto de la tasca realitzada al nostre mail corresponent i que l'ultim dia per entregar-ho és el dilluns vinent 27 d'Abril. Per qualsevol dubte, podeu escriure'ns un correu, tingueu paciència que contestarem abans que arribi el cap de setmana.



La segona tasca són uns problemes que us presenta la Cristina a sota. ↓

Si voleu podeu descarregar aquest arxiu. Clica AQUÍ  RECORDEU DE POSAR EL NOM I COGNOM QUAN M'ENVIEU ELS RESULTATS.

Una abraçada!


14/04/2020

Bon dia a tots i totes!

La tasca de Matemàtiques que us presento per aquesta primera setmana és la següent:


  • Agafeu el llibre de Matemàtiques i feu a la pàgina 19 i 20 de l'apartat de Numeració. Es tracta de la Fitxa 7. Càlcul de tots els divisors d'un nombre. Recordeu que al Segon Trimestre ja vam treballar una mica els múltiples i divisors, anem a fer memòria sobre quin és el procés per trobar els divisors d'un nombre i així practiquem la divisió. Us comparteixo un vídeo on s'explica el procés, aneu directament al minut 3:27.

També us comparteixo aquí una imatge amb l'explicació i us adjunto un enllaç on trobareu apunts sobre el procés per trobar els múltiples i divisors d'un nombre (la part de divisors és la mateixa que teniu en la imatge).



  •  La Cristina Benet ha preparat una tasca de resolució de problemes per vosaltres. Aquí teniu la 'explicació de la seva proposta.
Si voleu podeu descarregar aquest arxiu. Clica AQUÍ  RECORDEU DE POSAR EL NOM I COGNOM QUAN M'ENVIEU ELS RESULTATS.

  • Finalment, recordeu que l'últim dia d'entrega és el dilluns 20  i que heu de fer una foto de la feina feta al llibre i enviar-la a marta5mestrepla@gmail.com (la tasca de numeració) i a cristina.mestrepla@gmail.com (la tasca de resolució de problemes).





Si voleu treballar problemes de càlcul mental, aquí teniu aquest

JClic



Sobretot heu de posar el resultat i la seva unitat sense faltes d'ortografia. Exemple: quant són 2 pomes i 3 pomes? Resposta: 5 pomes

6 comentaris:

  1. Hola, Marta, ho sento, pero he vist el video i he vist totes les explicacions pero en el exercici 1, el primer recuadre no ho entenen. No sabem si tenim que multiplicar 40 ( fiches groges ) per cuatre costats que serien 160, i aixo dividir-lo entre 1000 = 160/1000 = 0.160. Els altres si que els hem contestat…. hem podríes ajudar ??? Gracies.

    ResponSuprimeix
    Respostes
    1. Bon dia! Fixeu-vos que alguns cubs estan pintats també pel lateral, com ara al primer, però altres no. Quan estan pintats pel lateral són dècimes i el denominador haurà de ser 10, si només està pintada tota una línia pel davant però no està pintada pel costat són centèsimes, per tant, el denominador serà 100. Finalment, si només hi ha pintats uns quadradets sense pintar la línia sencera ni el lateral, són mil·lèsimes, per tant, el denominador serà 1.000. Al primer cub n'hi ha pintades 4 files de quadradets, tant per davant com pel costat, llavors són 4 dècimes, el denominador a la fracció haurà de ser 10 i les files són 4, per tant, 4/10. Per calcular el decimal els exemples del quadre explicatiu us pot ajudar perquè ens diu com són quan parlem de dècimes, com són quan parlem de centèsimes i com són quan parlem de mil·lèsimes.
      Atenció que a l'últim cub n'hi ha una mica de tot.
      Espero que us ajudi aquesta explicació. Una abraçada!

      Suprimeix