Medi SOCIAL

ACTIVITATS DE SOCIALS 

9 de JUNY 2020


Bon dia, 
Aquesta serà l’última feina de socials obligatòria d’aquest curs. Recordeu que el 15 de juny serà l’últim dia per lliurar les feines
Seguirem treballant l’Edat mitjana, ja hem vist el tema polític, amb la monarquia ,el poder del rei, el sistema de vassallatge, juraments de fidelitat...etc,  la part econòmica amb els camperols com la base de l’economia, la  reactivació del comerç  en la baixa edat Mitjana, els impostos...etc i  la social , amb   unes classes socials molt diferenciades : Els privilegiats Nobles i clergat ( cures i monjos ) i  els NO privilegiats, els camperols, artesans, burgesos...etc.  
Aquesta setmana treballarem les formes, és a dir, les seves  principals construccions   ( Castells, esglésies i monestirs ) i els estils de construcció , l’estil ROMÀNIC  i el GÒTIC.
A Catalunya trobaràs avui en dia moooooltes construccions d’aquests estils, ja que encara es conserven moltes esglésies, castells i monestirs de l’ Edat Mitjana molts d’ells reconstruïts i arreglats, perquè el pas del temps els ha anat deteriorant.
Ara mira els vídeos que he preparat i desprès fes les preguntes. Evidentment hauràs de passar vàries  vegades els vídeos i anar parant la imatge per buscar les respostes.
També he posat alguna pregunta de recerca i d’observació.
Bona feina
Primer Vídeo
Explica  les parts  principals d’un castell 
Segon Vídeo
Recreació d’un castell en 3D, fem un passeig virtual ( únicament veure el primer vídeo que dura poc més d’un minut, l’enllaç mostra mes vídeos que no fan falta veure).
Tercer Vídeo
Ens explica de forma molt simple les característiques de l’arquitectura romànica i gòtica.
Quart Vídeo
Explica la diferència dels 2 estils El romànic i el Gòtic. Mira la primera part de l’arquitectura, la part d’escultura i pintura no la pregunto, però  si la vols veure perfecte, dura poc i és interessant.

Amb aquesta informació segur que et serà molt fàcil fer aquestes activitats
La pregunta 1 es contesta amb el vídeo 1. De la 2 a la 7 amb el vídeo 2.
La 8 amb el vídeo 3 i 4, la resta de preguntes amb una mica de recerca per internet i observació.
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Bona sort, salut  i  sinó ens veiem abans que passeu unes         
MOLT  BONES VACANCES,  us trobaré a faltar...
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data............
 ARQUITECTURA MEDIEVAL
1-    Amb la informació del primer vídeo fes un dibuix d’un Castell i marca les parts que t’indico a sota (pots afegir tot allò que et passi per la teva imaginació).
El dibuix s’ha de fer en un full  blanc horitzontal . 
Desprès  fas la foto i ho envies

Muralla / Torre de l’Homenatge / Camí de Ronda / Pont Llevadís / Pati d’armes / Torre de Guardia

2-    Que eren les sageteres ( saeteras en castellà ) i perquè servien?

3-    Què envoltava el Castell a part de la muralla?

4-    Per on s’entrava al Castell?
  
5-    Perquè utilitzava el senyor del castell  la sala principal?
  
6-    Amb què es decoraven les parets de la sala principal?

7-    De quin material eren les parets de la sala principal?

I el terra?


8-    Separa en dos columnes les  següents característiques arquitectòniques. En una columna posa les del ROMÀNIC i en l’altra  les del GÒTIC :

Arc de mig punt/ Arcbotants /  Volta de canó ( bóveda en castellà ) / Contraforts /Volta de creueria ( bóveda en castellà ) / Arc apuntat o ogival / Petita altura / Gran altura / Poca llum amb finestres petites / Molta llum amb vitralls de colors


9-    Amb totes aquestes característiques que has après sabries dir de quin estil és l’església de Castellar? Si no ho saps fes un passeig pel davant i fixat  en tots els detalls sobretot en els arcs.


10- Aquí et poso les fotos d’ una església romànica i una Gòtica.  Tenint en compte les característiques que has après en la pregunta 8, quina és Romànica i quina Gòtica?

               




11-   En aquesta última pregunta, et poso el nom dels meus  4 castells favorits  i que  més m’han agradat a mi, quan els he visitat. Castell de Carcassonne / Castell de Neuschwanstein / Castell Eilan Donan / Mont Saint Michel

Busca i copia la foto dels 4  castells, posa el nom i el país on està a sota de cada foto i desprès  em dius quin t’agrada més i perquè.



2 de JUNY 2020

Bon dia, 

Aquesta setmana continuem amb l’Edat Mitjana. Anem a repassar una mica el que vam treballar la setmana passada i  profunditzarem en el sistema de funcionament d’aquesta època El  FEUDALISME.

El primer vídeo, explica què és el feudalisme i com funcionava.
 És molt important  que prestis atenció perquè aquest 1000 anys que va durar l’edat Mitjana  van funcionar amb aquest sistema. La política, les classes socials i el sistema econòmic venien marcats pel Feudalisme.
La resta  vídeos que he posat  són unes escenes d’una pel·lícula
 “ Ivanhoe “.
El segon és l’escena en la que Ivanhoe lluita en un torneig a Cavall.
I el tercer és un duel a mort  anomenat “ Judici de Déu “, en l’edat mitjana quan havia una disputa entre cavallers podien demanar que Déu donés  la raó a un d’ells i es feia mitjançant una lluita a mort, creien que Déu donava la victòria al que tenia la raó .
Si us interessa saber més coses, podeu veure la pel·lícula sencera, hi  ha un assalt  a un castell força interessant i es poden apreciar les diferents classes socials, Rei, nobles, clergat, camperols...etc
1-  Feudalisme

2-   Torneig / justa

3-     Judici de Déu



Ara contesta les següents preguntes.
 Recorda, les 10 primeres es contesten amb el primer vídeo , la 11 amb el segon i la 12 amb el tercer. 
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Bona sort, salut  i fins la setmana que bé.
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data............
              FEUDALISME
1-   Qui va descobrir Amèrica ?

I la Impremta ?

2-   Anomena 4 dels pobles germànics que van envair l’Imperi Romà.

3-   Què poble NO germànic va conquerir tota la Península Ibèrica durant el segle VIII?

4-   Defineix Feudalisme


5-   Quan un noble rebia un Feu ( terres i un Castell ) de mans d’un noble més important, aquest es convertia en vassall. Què tenia que fer per validar aquest acord ?

6-   Qui havia per sobre del Rei?


7-   Relaciona per parelles aquestes paraules

Lluitar  / Orar/ Camperols / Treballar /Clergat / Nobles

8-   Els nobles NO treballaven quines eren les seves 3 principals ocupacions?

9-   On vivien els monjos?

A què es dedicaven?


10-        Quina classe social comença a fer diners i viu a la ciutat?

11-        A quants cavallers va derrotar Ivanhoe en el torneig ?


12-        Quines armes porten  els cavallers en aquest Duel?

     Ivanhoe ( vermell )

     Debrassie ( Blau )

Qui guanya el judici de Déu?

26 de MAIG 2020

Bon dia, 
Aquesta setmana canvien d’edat històrica, els Bàrbars han envaït l’Imperi Romà i  l’edat antiga  donarà pas a una nova edat històrica, l’edat MITJANA.
Aquesta setmana farem una visió  general d’aquesta nova etapa i en les setmanes posteriors anirem treballant els diferents pobles i etapes que hi ha a dins amb una mica més de profunditat. Pensa que l’edat Mitjana és l’època dels CASTELLS, dels CAVALLERS i les seves lluites i d’un nou sistema de funcionament anomenat FEUDALISME
El primer vídeo, que veurem,  resumeix les principals característiques  d’aquesta edat històrica.
El segon i el tercer vídeo són sobre la figura de Robin Hood el primer és una escena de la pel·lícula Robin Hood, Príncep dels lladres, i el segon és un capítol de la sèrie de dibuixos Robin Hood , el trapella de Serwood.
Veien els dos vídeos de Robin Hood et pots fer una mica la idea de com es vivia a l’edat Mitjana, com es vestien, com es transportaven, que menjaven, quines diferències socials  hi havia...etc.  Si t’interessa el tema pots buscar la pel·lícula per internet i fer un comentari del que t’ha semblat.

1-    Edat Mitjana


2-    Robin Hood


Ara contesta les següents preguntes.
Recorda, les 11 primeres es contesten amb el primer vídeo  i la 12 amb els vídeos de Robin Hood, però també pots fer recerca per saber més coses sobre aquest personatge que podria tenir una base real, però que és fictici. 
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Bona sort, salut i fins la setmana que bé.
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data............
              EDAT MITJANA
1-   Quin any comença l’edat mitjana ?

2-   Quin fet provoca el final de l’Edat Antiga i el principi de la Mitjana?

3-   Quin any acaba l’edat mitjana ?

4-   Quin fet provoca el final de l’Edat Mitjana  i el principi de l’edat Moderna?

5-   Què és una Monarquia?

6-   El Feudalisme ve marcat per unes classes socials en forma de piràmide. Quines són? Dibuixa la piràmide amb els noms a dins.


7-   Subratlla les característiques  que pertanyen a l’Alta Edat Mitjana i encercla les que pertanyen a la baixa edat mitjana.

-       Major poder del rei
-       Agricultura i ramaderia de subsistència
-       Comerç pràcticament nul
-       Reactivació del comerç
-       Viure en feus
-       Viure en petites ciutats

8-   Què necessita un cavaller per poder participar en un torneig o justa?

9-   Perquè es construïen els castells en zones elevades?


10-   Quines 2 típiques  construccions afegien al castell per defensar-lo millor?


11-    Què és un gremi? Posa un exemple


12-   Explica qui era i a que es dedicava  Robin  Hood (pots buscar informació fóra dels vídeos). L’explicació ha de tenir un mínim de 3 /4 línies.

ACTIVITATS DE SOCIALS 19 de MAIG 2020

Bon dia, 
Aquesta setmana seguirem  treballant, amb els  ROMANS. Aquesta setmana treballarem sobre alguns del seus costums, tradicions i construccions.
El primer vídeo, que veurem,  resumeix les principals característiques  dels romans, com s’organitzava la ciutat i les seves construccions més importants.
Desprès hi ha un  segon vídeo en el que es veu una de les escenes més famoses de la història del cine, una de les més perilloses rodades mai i pensa que en aquella època no havia efectes especials i que tot es rodava de veritat i que tant els actors principals,  com els corredors, com el públic són de veritat. Hi ha més de 15.000 persones reals de públic és de la pel·lícula Ben- Hur. 
Fixat bé i contesta la pregunta 12 amb aquest vídeo.
I per últim et passo un tercer vídeo d’altra famosa pel·lícula Gladiator, aquesta és més moderna i si que hi han mooolts efectes especials. Aquí podràs veure el gran Coliseum de Roma on entre altres coses es feien lluites de Gladiadors. Mira l’escena i contesta la pregunta 13.
Si vols més informació a part del Àxterix que ja us vaig comentar, també podeu veure senceres aquestes 2 pel·lícules
1-    Roma


2-    Ben-Hur Cursa de quadrigues 


3-   Gladiator:  Lluita de Gladiadors


Ara contesta les següents preguntes.
Recorda, les 11 primeres es contesten amb el primer vídeo la 12 amb el segon vídeo i la 13 amb el tercer vídeo. 
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Bona sort, salut  i fins la setmana que bé.
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data............
        ROMA part 2
1-   Perquè estava envoltes totes les ciutats romanes? 

2-   Perquè s’utilitzaven els temples ?


3-   La part principal d’una ciutat romana com s’anomena ?
    Amb quina part de la ciutat grega la podries comparar ?

4-   Els romans van copiar la mitologia grega i van adoptar els seus deus, però els hi van canviar el nom.
     Sabries dir com es deia en Roma el principal deu Grec Zeus?

5-   Què eren les termes?
En la vida actual amb que compararies les antigues termes romanes?


6-   On es Celebraven les curses de Quadrigues?


7-   On lluitaven els Gladiadors?


8-   De què vivien principalment els romans?
    Quins eren els seus conreus principals ?

9-   Quines d’aquestes classes socials eren considerats CIUTADANS
 Esclaus / Patricis / Camperols / Estrangers/ Artesans

10-    Anomena  6 construccions típiques romanes.


11-    Quina era la ciutat  més important  de l’Imperi Roma dins de la península Ibèrica ?


12-    Quants cavalls es van utilitzar per fer l’escena de la cursa? ( en el vídeo els anomena “equinos”, és un sinònim)

13-    Què opines sobre l’actitud del públic al final de la lluita?
      Perquè creus que Gladiator no fa cas ni al públic ni a l’Emperador? Estàs d’acord?


ACTIVITATS DE SOCIALS 12 de MAIG 2020


Bon dia, 

Aquesta setmana comencem a treballar, amb els grans protagonistes de l’Edat antiga, ELS ROMANS. 

Aquesta gran civilització va néixer a la ribera del riu Tíber  i explica la llegenda que van ser dos germans Ròmul i Rem els que  fan fundar una petita ciutat, ROMA, que al llarg del temps es convertiria en un Gran Imperi que va dominar gran part de l’actual Europa, nord d’Àfrica i part d’Àsia.

L’estudi sobre Roma ho dividirem en dues setmanes, en la primera ho farem a nivell general i en la segona treballarem algun dels seus costums, tradicions i construccions.

El primer vídeo, que veurem,  resumeix les principals característiques  dels romans. 

Desprès hi ha un  segon vídeo que fa un passeig virtual sobre Bàrcino, així podràs entendre com era l’antiga Barcelona Romana.

I per últim et passo un tercer vídeo i un plano perquè passegis per una DOMUS ( cases on vivien els Romans rics i poderosos ). 

Tot aquest treball sobre Roma ho podeu completar llegint còmics de l’Axterix o veien les seves pel·lícules. Encara que l’Axterix és ficció tots els detalls, situacions, vestits, transports...etc,  estan fets per ensenyar i realment són una bona font per comprendre el món dels romans.

1-    Roma






2-   Bàrcino






3-   Domus






Ara contesta les següents preguntes.
 Les 10 primeres  preguntes es contesten amb el primer vídeo, la 11 i la 12  amb el segon i la 13 amb el tercer vídeo i la foto. 
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Bona sort, salut  i fins la setmana que bé.
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data............
                      ROMA
1-   Explica la llegenda de la fundació de Roma. ( Pots ampliar la informació buscant la llegenda a Internet )
  
2-   Roma al principi va ser una monarquia i desprès una República. Quina diferència hi ha ?
  
3-   Qui tenia el poder en l’època de l’Imperi?

4-   Anomena 4 pobles mediterranis conquerits pels Romans.


5-   Quines són les 3 classes socials romanes?.

6-   Quina classe social era la que manava i era la més poderosa i rica?


7-   Què eren els Legionaris?

8-   Perquè servien els aqüeductes?


9-   Quan acaba Roma?

10-   Quin poble va envair l’Imperi Romà i va acaba amb Roma i a la vegada amb l’edat Antiga, donant pas a l’Edat Medieval?


11-   Quin és el nom complert de Bàrcino? ( Fixat al principi del  vídeo 2 )

12-    Si et fixes en el vídeo 2 veuràs que surten 2 carrers més amples que es creuen en el mig. Totes les ciutats romanes es construïen d’aquesta forma, a partir de dos grans carrers que es creuaven al centre i desprès feien altres carrers paral·lels  més petits a aquest principals.
Busca el nom d’aquest carrers ( era el mateix per totes les ciutats romanes ). No està en el vídeo , busca per internet.

13-   Les persones riques  romanes vivien en unes cases anomenades Domus. Fes un passeig per l’interior d’una d’elles amb el vídeo 3 i desprès amb la foto que surt en l’últim link contesta la pregunta.
Anomena 2 parts d’una Domus i explica perquè s’utilitzaven


ACTIVITATS DE SOCIALS 5 de MAIG 2020

Bon dia, 
Comencem mes però seguim treballant les grans civilitzacions de  l’Edat Antiga, avui toca els Grecs. Aquesta civilització es considera que són els pares de la ciència en general,  de la medicina, de les matemàtiques, de l’astronomia,  de la filosofia...etc, els inventors de la democràcia i els creadors dels jocs Olímpics una mica els pares del món modern actual, era una civilització intel·ligent i que va aportar molts coneixements al món.
El primer vídeo, que veurem,  resumeix les principals característiques  dels antics Grecs. 
Desprès hi ha un  segon vídeo que explica què és la mitologia grega. 
Com són mooooooltíssimes les històries dels molts deus grecs, he escollit un dels més famosos HÉRCULES.
Si vols saber més coses sobre Hèrcules també pots veure la pel·lícula Hèrcules  de Disney.
1-    Grècia


2-   Hèrcules


Ara contesta les següents preguntes.
Totes les preguntes es contesten amb el primer vídeo i la pregunta 12 és un resum del segon vídeo. 
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Fins la setmana que bé.
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data............
        ANTIGA GRÈCIA
1-   Quan comença i quan acaba la civilització de l’antiga Grècia?

2-   On es situava aquesta civilització ?


3-   Què eren les polis ?

4-   Anomena les 2 més importants


5-   Anomena les 2 classes socials en que es dividien els grecs?

6-   Qui formava el grup dels NO ciutadans?


7-   On debatien i  feien les lleis els ciutadans grecs?

8-   Perquè es diu que els grecs van inventar la democràcia?

9-   Com s’anomena l’art de pensar?

10-   Anomena els 3 filòsofs  grecs més importants.


11-        Subratlla les afirmacions certes i corregeix les falses:

-       Pels grecs el coneixement i la intel·ligència eren molt importants
-       Van dominar la mediterrània
-       No els agradava el teatre
-       Van inventar les Olimpíades 
-       Creien en un sol Deu
-       Zeus era el Deu del mar

12-        Recorda que la Mitologia  grega és la historia dels diferents deus que  
hi tenien els grecs, n’hi mooooooltes d’històries, històries de sirenes, 
unicorns, minotaures, cavalls alats com Pegaso, deus com:  Apol·lo, deu de la bellesa i la medicina, o Eros deu de l’amor ( els Romans li deien  Cupido )…etc.
Avui aprendrem la d’HÈRCULES, mira el vídeo 2 i FES UN RESUM.

ACTIVITATS DE SOCIALS 28 ABRIL 2020

Bon dia, 
Aquesta última setmana d’abril continuem amb l’edat antiga, anem a descobrir una de les primeres grans civilitzacions de la humanitat  i potser la més misteriosa, EGIPTE.
El primer vídeo, que veurem,  resumeix les principals característiques  de l’Antic Egipte.
Desprès hi ha un  segon vídeo que explica com es van fer les piràmides i perquè servien.
I per últim us passo una web que us servirà per conèixer més coses sobre els jeroglífics i us ajudarà a contestar l'última pregunta.
1-    Egipte


2-   Mòmies i Piràmides

3-   Jeroglífics

Ara contesta les següents preguntes.
 Les 9 primeres preguntes es contesten amb el primer vídeo.  Les preguntes 10 i 11 es contesten amb el segon vídeo, són una mica més llargues, intenta agafar les idees principals.
També us passo una web per si voleu més informació sobre els jeroglífics i un alfabet de l’Antic Egipte perque pugueu contestar la pregunta 12.
En la pregunta 9 us passo un enllaç per un documental per si us interessa el tema, és voluntari, però crec que us pot ajudar a entendre aquesta gran civilització.
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Ànim que ja queda menys.
Xavi

Nom....................................................................... Curs..............Data........................

Egipte

1-   Quan temps va durar la civilització de  l’Antic Egipte ?
  
2-   Quin sobrenom tenia el fundador de l’Antic Egipte?

3-   Quin és el riu més gran d’Àfrica i que va ser la causa de l’esplendor  i grandesa d’Egipte ?

4-   Quines  van ser les grans utilitats d’aquest riu ?

5-   Els Egipcis tenien moooolts Deus. Quin era el principal ?........
Quina forma tenia?

6-   Perquè s’enterraven els egipcis amb moltes de les seves propietats         
 ( mobles, armes, joies, menjar...etc )

7-   Què eren les piràmides ?
  
8-   Qui va ser el Faraó més famós d’Egipte ?

Si vols saber més coses sobre aquest faraó , sobre la seva maledicció i de com es van construir les piràmides pots veure aquest documental .
9-   Què és un jeroglífic.
  
10-  Explica com es van construir les piràmides.

11- Explica el procés de momificació

12- Posa el teu nom en l’idioma de l’Antic Egipte

ACTIVITATS DE SOCIALS 21 ABRIL 2020

Bon dia, 
Avui comencem la història i el primer període és l’edat antiga, li dedicarem unes quantes setmanes, els Ibers, els Egipcis, els Grecs i els Romans seran els nostres convidats.
En primer lloc veurem  el primer vídeo, que resumeix una mica tota l’etapa de l’Edat Antiga i desprès us passo un segon vídeo que explica com eren els primers pobladors  de la península ibèrica i la mediterrània. 
1-    L’Edat Antiga
2-   Els pobles de la mediterrània

Ara contesta les següents preguntes.
 Recomano anar veien els vídeos altre vegada, ( sobretot el segon ), parant la imatge, posant endavant i enrere...etc ,per anar contestant les preguntes. Les 4 primeres preguntes es contesten amb el primer vídeo la resta amb el segon vídeo.
Recordeu que heu d’enviar les respostes a:   xavier.mestrepla@gmail.com
Que vagi molt bé.
Xavi

Nom.......................................................................Curs..............Data..........
                                          L’Edat Antiga
1-   Quan comença l’edat antiga?

2-   Quan acaba l’edat antiga?
  
3-   Quines són les tres grans civilitzacions de l’Edat Antiga?

4-   Relaciona cada paraula amb una de les tres grans civilitzacions.
Olimpíades / Gran Imperi/ Faraó / Filòsof / Piràmides / Gladiadors

5-   En quina zona de la Península Ibérica  habitaven els Ibers?

6-   Quines d’aquestes característiques eren pròpies del ibers. Subratlla les correctes i rectifica les incorrectes.

Vivien en poblats emmurallats / Les cases eren rodones / Els poblats estaven en zones elevades / feien espasses de ferro / No comerciaven /Eren governats per un rei/ Feien teixit de llana i cotó / utilitzaven la moneda en els intercanvis.
  
7-   Quines d’aquestes característiques eren pròpies dels celtes?. Subratlla les correctes i rectifica les incorrectes.

Vivien en poblats emmurallats anomenats Castros / Les cases eren rodones / Eren grans comerciants / Eren agricultors i ramaderes /utilitzaven la moneda en els intercanvis.

8-   Quines d’aquestes característiques eren pròpies dels Fenicis.  Subratlla les correctes i rectifica les incorrectes.

Van venir d’Àsia al segle VII ac / Eren navegants i agricultors / Van fundar Les ciutats de Màlaga , Càdis i Tarragona / Eren grans comerciants i constructors de vaixells /

9-   En quines de les actuals Comunitats Autònomes  es van instal·lar  Cartaginesos?

10-        Qui va lluitar i expulsar de la Península Ibèrica als Cartaginesos ?

ACTIVITATS DE SOCIALS 13 ABRIL 2020

Bon dia, 
Espero que vosaltres i les vostres famílies  estigueu bé. 
 Avui comencem el tercer trimestre i recordeu que aquestes feines seran avaluables. Ja sé que alguns teniu problemes per poder fer les feines, però no us preocupeu, que ho tindré en compte i sobretot qualsevol dubte tinc l’ email per poder ajudar-vos.
En aquest tercer trimestre ens toca el tema de la història i per començar farem un repàs del que ja vau treballar el curs passat, LA PREHISTÒRIA.
En primer lloc veurem aquest vídeo, que resumeix una mica tots els períodes i les seves característiques.
La Prehistòria
Ara contesta les següents preguntes. Recomano anar veien el vídeo altre vegada, parant la imatge, posant endavant i enrere...etc ,per anar contestant les preguntes. 
Recordeu que heu d’enviar les respostes a les preguntes  al correu xavier.mestrepla@gmail.com
Que vagi molt bé.
Xavi
Nom.......................................................................Curs..............Data............
                    La Prehistòria
1-    Anomena les 3 etapes de la prehistòria.
2-    Quan comença i quan acaba el Paleolític?
3-    On vivien els homes del paleolític?
4-    Quines d’aquestes característiques són del paleolític:
Nòmades / caçaven i recol·lectaven / sabien fer el foc
5-    Com es vestien?
6-    Anomena 2 utensilis del homes del paleolític.
7-    Quin descobriment marca el principi del Neolític?
8-    On vivien els homes del Neolític?
9-    Quins són els primers aliments que van conrear ?
10-  I els primers animals en domesticar ?
11- Quins van ser els principal invents del Neolític
12-  Que descobriment acaba amb el neolític i fa començar l’edat dels metalls?
13-  Anomena en ordre quins metalls es van utilitzar en aquesta època.
14-  Quines feines noves feines van sortir durant l’edat dels metalls?
15- Què és i perquè servien els monuments megalítics ?
16- Dibuixa els 2 monuments megalítics més importants, El Menhir i el Dolmen.

17- Quin descobriment marca el final de la prehistòria i el començament de la història?

Cap comentari:

Publica un comentari